Știți banner-ul cu mesajul acela care tot apare pe site-uri, bloguri cum că „acest site folosește cookies pentru monitorizarea traficului etc.” ?
Ei bine, pe Meetsun.ro n-o să-l vedeți pentru că nu există monitorizare. Până acum foloseam google analytics pe care rar îmi aduceam aminte să îl deschid să văd „câți mai intră” și unde analizam mai mult sursele de trafic (căutări google versus facebook versus alte bloguri care conțineau link către postările de pe Meetsun.ro).
Cu alte cuvinte, nu foloseam la nimic informația despre trafic. Am citit o grămadă de chestii despre SEO, keywords, intervale orare, cadență de publicare etc. și în atâția ani de blogging (în noiembrie s-au făcut șapte…) am cam aflat ce hram port: scriu când vreau și cum vreau, nu cum e mai bine (dovadă că azi am publicat două postări și am săptămâni cînd nu pun nimic pe blog).
Prin aceasta nu s-a schimbat, de fapt, nimic. Mă bazez pe feedback-ul cititorilor și vă reamintesc că facebook-ul e volatil, blogul e persistent (ce e pe blog veți găsi și peste un an, ce e pe facebook până… diseară? mâine? hai săptămâna viitoare!)
Așa ca fapt divers, la ultima vizualizare a statisticilor, a reieșit că sunteți în medie 10.000 de vizitatori unici pe lună, iar cei mai mulți vin din căutările google, facebook fiind pe locul doi, iar cei care intră direct pe site (mulțumiri speciale că știți adresa!) pe locul trei.
O să fie interesant când o să mă apuce întrebările cine? cum? de unde? câți?, deocamdată sunt ca în faza aceea când faci curat în lucrurile nefolosite și te lasă inima să scapi de ele. Și ce bine e!
O vreme, că după aia aduni altele 🙂
Cred ca astfel de tehnici folosesc doar cei care sunt interesati in a vedea cate persoane le viziteaza blogul sau poate chiar sa faca bani din asta. In rest, majoritatea bloggerilor incearca doar sa posteze ce le trece prin minte, sa-si insiruie ideile si gandurile si sa se simta bine. Cred ca asta ar trebui sa defineasca un blog mai mult decat sa fie o sursa de bani si o obligatie, nu o pasiune.
O vreme era distractiv să văd ce au căutat oamenii de-au ajuns pe blog. Apoi, căutările au devenit tot mai serioase (munte, trasee, flori etc.) și mă mai uitam doar la surse. În mod normal se pot folosi aceste date pentru a insista pe o direcție care e căutată și a avea și mai mulți vizitatori, însă scopul (meu) nu e să fie mulți, ci puțini, dar care revin și cu care pot închega o „comunitate”.
Nu te-a interesat seo si monetizare. Faci totul din pasiune. Perfect. E ideal. De apreciat.
Nu te intereseaza ca ai lasat ceva euro pe la rotld, hosting sau prin alte parti. Dar totusi… cel putin pe mine nu ma pierzi de cititor daca te „monetizezi” de doi lei. Scuza-mi expresia. Adica, atita timp cat nu faci o sorcova comerciala aici, e super fain. Oricum, stiu sa driblez binisor astfel incat sa ajung cu poarta goala.
Un blog nu aduce un venit substantial? Probabil, dar, daca acel venit nu te „coafeaza” – doneaza-l! Ajuta persoane nevoiase. Vei avea dubla satisfactie.
E doar o opinie matinala. Subiectiva, obiectiva sau puerila.
Stiu SEO mai bine ca 99% din bloggeri, blogul iese foarte bine in cautari, nu are probleme majore de vizualizare pe device-uri mobile, nu are erori, nu a avut virusi etc. 🙂
Imi platesc gazduirea fara sa-mi fi propus vreodata s-o amortizez, cateva sute de lei o data la cativa ani – blogul e un hobby, iar hobby-urile costa 🙂
Donez lunar bani unei cauze, bani castigati din munca.
Nu consider munca tot ce fac pentru blog, e doar… pasiune.
O pasiune care aduce altora sfaturi utile si incurajari necesare. Sa nu te opresti. Multi oameni au nevoie de tine si de blog-ul tau.
Mulțumesc de încurajare, sunt într-o perioadă în care nu mi-a prea ars de scris, sper să îmi revin 🙂
Zilele ploioase sunt „perioade” necesare tuturor florilor. Dupa ploaie va rasari din nou soarele, la fel de firesc cum a inceput sa ploua dupa mai multe zile insorite.